"Nous souhaitons poursuivre notre développement sur l'Europe du Sud et du Nord et accélérer au Moyen-Orient", insiste Jonathan Cherki. NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Almost two-thirds (64%) of total website traffic came from smartphones in 2020, up +16% from 2019, according to a new global study by Contentsquare… About Contentsquare Contentsquare empowers brands to build better digital experiences. Contentsquare customers can use these recommendations to immediately troubleshoot issues or innovate new ways to improve the experience. In the same period, subscription revenue continued to increase, growing by 19%. Cision Distribution 888-776-0942 Contentsquare permet aux marques de créer de meilleures expériences digitales. Misant également sur la croissance externe, l'entreprise a bouclé deux acquisitions en 2019. Contentsquare … from 8 AM - 9 PM ET. Parmi les principaux axes en ligne de mire : l'IA. Outre-Atlantique, l'objectif est désormais de s'étendre au-delà des Etats-Unis, et de couvrir le Canada et l'Amérique du Sud. With a mission to empower brands to create better web, mobile, and app experiences, Contentsquare grew annual recurring revenue nearly 200% during 2019. Avec son nouvel apport de fonds, ContentSquare entend redoubler d'efforts en recherche et développement. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences through new customer insights. Analyse de l'ergonomie, du contenu, des produits, des prix, ContentSquare cherche dans le même temps à multiplier les dimensions statistiques en vue d'optimiser encore ses préconisations en matière de mix-marketing. Et ce positionnement paie. Les préconisations d'optimisation de contenu sont alors réalisées au fur et à mesure. A ce jour, ContentSquare revendique 700 clients dont 30% du Fortune 100. We are creating an intelligent brain inside the cloud that, thanks to our amazing clients, is improving the digital products and services that we all depend on every day. The company has also developed strategic partnerships with consultants and digital marketing solutions providers around the world, including BCG, Capgemini/Lyons, DBi by Havas, iProspect, Merkle, WPP/wunderman and many others across Europe, the United States, South America, the Middle East and Asia. Contentsquare analyzes more than 9 trillion consumer interactions each day to provide its more than 600 enterprise clients worldwide with benchmarks and recommendations. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences through new customer insights. Zoom sur les chantiers d'optimisation à mener, de la … Quatres levées de fonds (d’un montant total de 312 millions de dollars) et huit bureaux internationaux (Paris, Londres, New York, San Francisco, Munich, Tel Aviv, Tokyo & Singapour) plus tard, Contentsquare rachète en 2019 son plus sérieux concurrent, Clicktale. Un travail qui passe notamment par le développement de nouveaux partenariats technologiques visant à glaner des données issues d'autres canaux de gestion de la relation client. Ecosystem Integrations and Strategic Partnerships Partnership development is a key ingredient of Contentsquare's strategy. NEW YORK, Jan. 22, 2020 /PRNewswire/ -- After raising $120 million since 2017, and following the acquisitions of Clicktale and Pricing Assistant, digital experience analytics leader Contentsquare announced record results for the full year 2019. For its vision and accomplishments, the company has been named a 2020 BIG Innovation Award winner by the Business Intelligence Group. Contentsquare is a digital experience insights platform that helps businesses understand how and why visitors are interacting with their app, mobile and websites. Le Covid-19 n'a pas arrêté ContentSquare. Our experience analytics platform tracks and visualizes billions of digital behaviors, delivering intelligent recommendations anyone can leverage to grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. Tant côté R&D que force de vente, les effectifs seront renforcés. Il permet de suivre au jour le jour l'impact de la pandémie sur la vente en ligne par secteur, par pays, à la fois en termes de trafic, de volume de transactions, de taux de conversion. L'éditeur demeure à l’affût des actifs, tant technologiques qu'humains, susceptibles de venir améliorer son offre en termes de capacités d'analyse ou de nouvelles verticales. "C'est particulièrement intéressant pour gérer les pics de trafic comme le Black Friday. Conversion, panier moyen, nombre de sessions avant achat : les chiffres clés du e-tourisme; Quels contenus déclenchent l'achat ? Enfin, ContentSquare envisage de recourir la croissance externe pour s'étendre à de nouvelles zones géographiques. See them here. HVAC (Heating, Ventilation and Air-Conditioning), Machine Tools, Metalworking and Metallurgy, Aboriginal, First Nations & Native American. In 2019, Contentsquare grew its annual recurring revenues by nearly 200%, with strong acceleration in North America (40% of total business), Europe (55% of total) and Asia. As for the 73% … "Dans le sillage de notre plateforme d'analytics mise en place pour le Covid-19, nous allons continuer à développer cette logique de benchmark par secteur d'activité", Automobile, beauté, finance, logiciel, luxe, mode, retail, services, voyage... ContentSquare avait déjà bien amorcé la verticalisation de son offre en proposant des analyses d'expérience digitale spécifiques pour une dizaine de secteurs d'activité. L'application cerne les points de friction, à quelle phase de la navigation ou du tunnel de conversion le visiteur hésite ou décroche. October 22, 2019 by Robin Langford. This included decreases in revenues from display (-17%), video (-48%), and sponsorship (-19%). Pour compléter l'enveloppe, une ligne de crédit est souscrite en parallèle auprès de Sapiance Capital Limited. Founded in 2012, Contentsquare has more … Information on valuation, funding, cap tables, investors, and executives for ContentSquare. In 2019, Contentsquare grew its annual recurring revenues by nearly 200%, with strong acceleration in North America (40% of total business), Europe (55% of total) and Asia. When Hotjar entered the scene in 2014, our co-founders wanted to better understand user behavior with the intent of improving the experience for teams of all sizes. Based in Paris, London, New York, San Francisco, Munich, Tel Aviv and Tokyo, we’re empowering more than 600 enterprises and partners to … Contentsquare provides insights to businesses on how customers interact with their websites. The company also introduced the industry's first turnkey holistic online experience score, the Digital Happiness Index. "Le Covid-19 a poussé toute une partie de la population qui n'avait pas encore recours à l'e-commerce à se tourner vers ce canal. Notre plateforme d’Experience Analytics capture des milliards de données comportementales en ligne et les transforme en recommandations utilisables par tous. The company reports a compound annual recurring revenue growth rate of 121% over the past four years, with 50% of the … Founded in Paris in 2012, Contentsquare has since opened offices in London, New York, San Francisco, Munich, Tel Aviv and Tokyo. Conseil historique de Contentsquare depuis plusieurs années, Julie Herzog était déjà intervenue dans le cadre de la levée de fonds de 190 millions de dollars réalisée par la société en mai 2020 auprès de BlackRock Private Equity Partners, et de celle de 60 millions de dollars réalisée en janvier 2019 auprès d’Eurazeo. Une série D menée par le fonds américain BlackRock Private Equity Partners. New and expanded clients include industry leaders across sectors such as BCG, Caixa Bank, Crocs, Deichmann, Dell, Europcar, Eurostar, Ferragamo, Orvis, Pizza Hut, RBS, T-Mobile, TomTom, Toyota, Tumi, Unilever, and many others. French digital analytics company Contentsquare, which acquired Israeli startup Clicktale in 2019, said Wednesday it has raised a massive $500 million Series E investment round at a $2.8 billion valuation led by SoftBank Vision Fund 2. "L'objectif est d'apprendre toujours plus des interactions digitales en vue d'affiner nos recommandations en estimant au plus juste leur impact sur le taux de conversion et le revenu", précise Jonathan Cherki. Contentsquare services clients across a wide range of retail sectors including retail, media, telecommunications, tourism, automotive, finance, 30% of which are Fortune 500 companies, and include BMW, Gucci, Ikea, Microsoft, Rakuten, Sephora, The NorthFace, Verizon. Since its founding, Contentsquare has experienced tremendous growth, including during the last year, in which it experienced 100% year over year growth; raised $60 million of Series C capital; and acquired Pricing Assistant. Most of Contentsquare’s existing investors namely, Bpifrance … Vous bénéficiez d'un droit d'accès et de rectification de vos données personnelles, ainsi que celui d'en demander l'effacement dans les limites prévues par la loi. La société envisage notamment de s'étendre aux domaines du gaming et des réseaux sociaux. Afin d'aider les marques à mieux comprendre l'impact de la crise sur l'e-commerce, la société a lancé un portail d'informations. "Our ambition remains unchanged: empower brands to deliver better digital experiences. Based in Paris, London, New York, San Francisco, Munich, Tel Aviv and Tokyo, we’re empowering more than 600 enterprises and partners to … Contentsquare has raised $120 million over the last three years from Eurazeo Growth, Canaan, Highland Europe and H14. En 2019, son chiffre d'affaires ont bondi de 200% et ses effectifs ont doublé pour atteindre 600 collaborateurs. For example, teams can quickly understand the impact of changes to a web site or … We held an interactive booth that put Shoptalk attendees to work on our wall, in Elle détecte les moindres clics de souris, les mouvements et contrôles tactiles sur une tablette ou un smartphone, les interactions avec les textes, les liens, mais également avec les images et vidéos en tenant compte de leur contenu. Autre axe de développement, ContentSquare compte renforcer son emprunte commerciale. Pour cela, ContentSquare a déjà signé des accords avec Adobe, Google ou Salesforce. Contentsquare customers can use these recommendations to immediately troubleshoot issues or innovate new ways to improve the experience. Founded in 2012, Contentsquare acquired Clicktale in 2019, and now serves 600 leading … Une série D menée par le fonds américain BlackRock Private Equity Partners. Contentsquare (Content Square pour le RCS) est une startup française fondée par Jonathan Cherki. Leader français de l'optimisation de l'expérience utilisateur digitale (UX) , ContentSquare boucle son cinquième tour de table, en levant 190 millions de dollars. In 2019, more than 200 new customers joined the Contentsquare community and total usage of the platform increased nearly 300%. Today, it helps more than 700 enterprises in 25 countries deliver better digital experiences for their customers. In 2019, Ultimate Software was acquired for $11Bn by PE investors led by H&F, JMI, Blackstone. Le français ContentSquare lève 190 millions de dollars, Justificatif de déplacement professionnel, Google Analytics : Maîtriser les fondamentaux, Implémenter Google Analytics avec Google Tag Manager. Record Company Growth With a mission to empower brands to create better web, mobile, and app experiences, Contentsquare grew annual recurring revenue nearly 200% during 2019. "Ces indicateurs sont calculés à partir des 10 milliards d'interactions et 1,4 milliard de dollars de transactions que nous analysons quotidiennement", souligne Jonathan Cherki. Subscribe to the Crunchbase Daily. Contentsquare customers can use these recommendations to immediately troubleshoot issues or … "Notre logiciel permet de prioriser les points d'amélioration en fonction du calcul de leur impact sur le taux de conversion et le chiffre d'affaires", résume Jonathan Cherki. Innovation with Artificial Intelligence, Privacy and Security Focus To keep up with the needs of its clients, the company is constantly innovating and adding new modules to the platform. With a mission to empower brands to create better web, mobile, and app experiences, Contentsquare grew annual recurring revenue nearly 200% during 2019. Contentsquare doubled its staff in the last twelve months, growing the staff from 300 to over 600, and investing heavily in its employee skills, culture and benefits. Our company had tremendous growth this year including revenue, clients, geographic reach, employees, partnerships and product," said Contentsquare CEO, Jonathan Cherki. Entre 100 à 200 collaborateurs devraient néanmoins être embauchés cette année. Contentsquare promised to show you the money at Shoptalk 2019 and we did. "Grâce à ces insights, les marques peuvent agir immédiatement pour s'assurer qu'elles satisfont les acheteurs avec le meilleur choix et les meilleurs prix à un moment donné.". When typing in this field, a list of search results will appear and be automatically updated as you type. Source: CONTENTSQUARE PRESS KIT 2019. In addition to the 2020 BIG Innovation Award, Contentsquare was named as a Next40 growth company by the French government and recognized by Global research firm Gartner, as a leader in the Customer Experience Digital Analytics field. Avec l’intégration à Salesforce B2C Commerce, les équipes peuvent maintenant accéder depuis leurs tableaux de bord commerciaux à des indicateurs uniques de … "Dans le sillage de la plateforme mise en place pour le Covid-19, nous allons par ailleurs continuer à développer une logique de benchmark par secteur d'activité", ajoute Jonathan Cherki. Companies worldwide are turning to Contentsquare for a new breed of analytics which surfaces digital behavior insights essential for improving customer journeys, increasing mobile conversions and increasing revenue. This strategic partnership enables global brands to deliver better personalization, experience stronger ROI and improve the lifetime value of customers. The startup previously raised $60 million in a Series C in January 2019. A major new version of the platform debuted in 2019, integrating capabilities from its acquisitions such as Session Replay and featuring innovations such as Revenue Opportunities which estimates the financial impact of recommended modifications. Les informations recueillies sont destinées à CCM Benchmark Group pour vous assurer l'envoi de votre newsletter. ContentSquare is an experience optimization platform for online and mobile businesses that uniquely captures visitor behavior insights to measure user experience, increase engagement and improve conversion rates. With 170 people in R&D and Product, Contentsquare is built to provide instant insights that go beyond what traditional "clickstream" analytics can show. The Contentsquare experience analytics platform tracks and visualizes trillions of digital behaviors to delivery intelligent recommendations everyone can use to proactively grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. With a mission to empower brands to create better web, mobile, and app experiences, Contentsquare grew annual recurring revenue The company has released technology integrations with more than 100 software technologies, including analytics solutions like Google and Adobe; testing and personalization platforms like Dynamic Yield, Monetate, Optimizely, Kameleoon, and Maxymiser; voice of customer platforms like Medallia, Usabilla, ForeSee and OpinionLab. Contentsquare, the leading experience analytics company, today announced record growth in 2020, crowned by a historic Q4. New and expanded clients include industry leaders across sectors such as BCG, Best Buy, Caixa Bank, Crocs, Deichmann, Dell, Europcar, Eurostar, Ferragamo, Orvis, Pizza Hut, RBS, T-Mobile, TomTom, Toyota, Tumi, Unilever, and many others. Founded in 2012, Contentsquare acquired Clicktale in 2019, and now serves 600 leading … Use the PitchBook Platform to explore the full profile. ContentSquare empowers brands to measure content performance, understand visitor intentions and explain consumer decisions when they do or do not purchase. Sa R&D compte 170 personnes dont 120 basées à Paris et l'autre partie à Tel-Aviv. B2B publishers fared better in Q1 2019, with an 8.8% increase in revenue … Contentsquare now gives brands the ability to surface and quantify revenue-generating recommendations for experience improvements using artificial intelligence. Contentsquare, a cloud-based platform that helps businesses create better customer experiences on the web, mobile and apps, closed on a $190 million Series D round of funding Tuesday.. Our experience analytics platform tracks and visualizes billions of digital behaviors, delivering intelligent recommendations anyone can leverage to grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. Contentsquare vend des données de comportement d'utilisateurs recueillies sur leur téléphone portable, avec leurs applications ou lors d'accès à des sites internet, ainsi que des préconisations d'adaptation de contenu aux entreprises proposant ces services ou ces sites. “Within just 4 months we increased annual revenue by $3.5 million, which is a huge win and one which we’d have never been able to see if it wasn’t for Contentsquare.” Contentsquare empowers brands to build better digital experiences through new customer insights. Il peut s'agir aussi de détecter un problème technique qui impacte les ventes pour le corriger au plus vite", détaille-t-il. In line with its mission to create better experiences, the company continued to invest in its employee culture, adding new benefits and bringing all employees together for the annual offsite. Enfin, ContentSquare lorgne l'Asie qui ne représente pour l'heure "qu'une petite partie de l'activité". La plupart des actionnaires historiques remettent au pot, à savoir Bpifrance, Canaan, Eurazeo Growth, GPE Hermes, Highland Europe, H14 et KKR. Datawords, the global leader in multicultural technologies and Contentsquare, the leading digital experience optimization platform trusted by brands like GoPro, Sephora, Walmart, Ikea and LVMH, announced a strategic partnership to provide their clients and prospects with a solution that combines culturally-relevant digital content with digital user experience (UX) insights to improve customer engagement and revenue … The Contentsquare experience analytics platform tracks and visualizes trillions of digital behaviors to delivery intelligent recommendations everyone can use to proactively grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. L'opération du spécialiste de l'UX illustre la place croissante prise par le digital, qui a joué un rôle clé pendant la phase de confinement. Contentsquare empowers every member of the digital team to easily measure the impact of their actions, and make fast and productive data-driven decisions to optimize the customer journey. increased its annual revenues by 200% and doubled staff numbers from 300 to 600 Si besoin, ContentSquare peut aller jusqu'à une analyse en temps réel de l'expérience digitale. Within the past year, it also acquired two companies — En plus de Paris et Tel-Aviv, la société a déployé des bureaux à Londres, Munich, New York, San Francisco, Singapour et Tokyo. View Contentsquare (www.contentsquare.com) location in Ile-de-France, France , revenue, industry and description. B2C publishers experienced the largest decline in revenues in Q1 2019, with a 14.4% decrease compared to the same quarter in 2018. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences through new customer insights. The Contentsquare experience analytics platform tracks and visualizes billions of digital behaviors, delivering intelligent recommendations that everyone can use to grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. Founded in 2012, Contentsquare acquired Clicktale in 2019, and now serves 600 leading … Dans cette quête de nouvelles dimensions, le chatbot analytics est aussi en ligne de mire. Contentsquare has 7 offices in Paris, Munich, London, New York, San Francisco, Tel Aviv and Tokyo. Hotjar is a fully remote company with over 100 team members distributed across the globe (in over 25 countries!). Entre 2015 et 2018, ContentSquare a enregistré entre 100 et 150% de croissance chaque année. Contentsquare. L'entreprise revendique 70 à 80% de ses clients dans l'e-commerce, un secteur fortement sollicité pendant le confinement sur les produits de première nécessité. En avril, l'éditeur a annoncé le lancement d'une nouvelle offre basée sur cette technologie : ContentSquare Merchandising. The Contentsquare experience analytics platform tracks and visualizes trillions of digital behaviors to delivery intelligent recommendations everyone can use to proactively grow revenue, increase loyalty and fuel innovation. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences. Quant à la croissance externe, elle reste de mise. Elle a mis la main sur son concurrent Clicktale et acquis Pricing Assistant, une start-up française éditant une solution d'optimisation des prix et de l'e-merchandising. The company plans to fill 200 positions this year. Continues Global Momentum, Named 2020 BIG Innovation Winner. Experience analytics firm Contentsquare has launched a new analytics platform following its purchase of Clicktale earlier this year, letting brands assess revenue-generating recommendations for experience improvements using artificial intelligence. Objectif : fournir aux clients des KPI permettant de situer leur performance par rapport à l'ensemble de leur secteur d'activité, en termes de taux de conversion, de taux de rebond, de temps de session…. NEW YORK, LONDON and CANNES, France – June 13, 2019 – Contentsquare, a leading digital experience insights optimization platform today announced its partnership with Monetate, the worldwide leader in personalization. Contentsquare doubled its staff in the last year, growing the team from 300 to 600. The company is working with 750 customers, about a third of which are among the Fortune 500, he added. Disponible en SaaS et hébergée sur plusieurs cloud à travers le monde, la plateforme de ContentSquare décortique les comportements des visiteurs de sites web et applications mobiles. Contentsquare saw 100 percent year-over-year revenue growth over the past four years, with 50 percent of the business currently being generated in the U.S., Cherki said. Cumulatively, it has raised $310 million since its formation in 2012. Dès 2019, Contentsquare se lance dans une stratégie de croissance externe : elle met la main sur son concurrent israélien Clicktale. Contentsquare, the cloud-based platform that helps businesses understand how and why users are interacting with their app, mobile and web sites, has … Et d'abord dans les pays où il est déjà installé. "Grâce à l'IA, l'objectif est d'apprendre toujours plus des interactions digitales en vue d'affiner nos recommandations et leur impact sur le taux de conversion et le revenu". Our team constantly goes beyond traditional limits to achieve this vision. Contentsquare now gives brands the ability to surface and quantify revenue-generating recommendations for experience improvements using artificial intelligence. For example, teams can quickly understand the impact of changes to a web site or … Visit contentsquare.com to learn more. Leader français de l'optimisation de l'expérience utilisateur digitale (UX), ContentSquare boucle son cinquième tour de table, en levant 190 millions de dollars. Contentsquare has raised $190 million in a Series D round led by BlackRock (NYSE: BLK). "Customer feedback makes it clear we have the right strategy executed by the right people so we look forward to a bright 2020.". Record Company Growth With a mission to empower brands to create better web, mobile, and app experiences, Contentsquare grew annual recurring revenue nearly 200% during 2019… En savoir plus sur notre politique de confidentialité. Parmi ses références sur ce terrain : Cdiscount, Ikea, Rakuten, Oui.sncf.com ou Walmart. The company is also fully compliant with applicable data privacy laws such as EU GDPR and California CCPA. When it comes to data privacy and security, Contentsquare continues to put its clients and their end users first, obtaining ISO 27001 certification with SOC 2 compliance completing in 2020. Compte tenu d'un déconfinement multiforme et d'une reprise économique différente selon ses géographies, ContentSquare est très prudent sur ses prévisions de recrutements à court terme. The results obtained over the last 12 months just strengthen our ambition to put the power of Contentsquare in the hands of every digital professional," said Cherki. En 2019, son chiffre d'affaires ont bondi de 200% et ses effectifs ont doublé pour atteindre 600 collaborateurs. L'opération porte à 310 millions de dollars le total des fonds levés par la société parisienne depuis sa création en 2012. Contentsquare also announced in 2019 a business and technology integration with Salesforce Commerce Cloud. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences. "C'est une piste que nous avons identifiée dans la mesure où le vocal devient de plus en plus un support de vente", pointe Jonathan Cherki. The company is growing faster than expected in Asia, particularly in Japan; Contentsquare is investing across the region in Australia, Singapore and China. La croissance est notamment tirée par l'accélération de l'activité en Europe et en Amérique du Nord, qui pèsent respectivement 40% et 55% des revenus 2019. Ce qui va engendrer des changements structurels profonds de mode de consommation à moyen et long terme", estime Jonathan Cherki, fondateur et CEO de ContentSquare. Find related and similar companies as well as employees by title and much more. Vous pouvez également à tout moment revoir vos options en matière de ciblage. Contentsquare empowers brands to build better digital experiences. Elles seront également utilisées sous réserve des options souscrites, à des fins de ciblage publicitaire. Contentsquare CEO, Jonathan Cherki is participating in this year's Davos World Economic Forum. BlackRock Private Equity Partners’ team led the round, joining existing investors Bpifrance, Eurazeo Growth, Canaan Partners, Hermes GPE , Highland Europe, H14 and KKR, …

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